narrow default width wide

Breadcrumbs

Пасха Господня

 

 

 

Христос Воскрес !!!

 

 

 

 

 

Хрестопоклінна Неділя

 

У третю неділю посту, у середпістя, свята Церква для збадьорення і підкріплення нашого духа наказує по-особливому почитати святий Господній хрест. Звідси й назва цієї неділі — Хрестопоклінна.

Святий хрест має пригадати безконечну Божу любов до нас, Христові страждання задля нас і наш обов'язок мужньо нести свій хрест щоденного життя. До всіх нас звертається Ісус Христос: "Коли хто хоче йти за мною, нехай себе зречеться, візьме щодня на себе хрест свій і йде за мною... Хто не несе хреста свого і не йде слідом за мною — не може бути моїм учнем" (Лк. 9, 23 і 14, 27).

Духовне значення Хрестопоклінної неділі.

Хрестопоклонна неділя пригадує нам сильну зброю, що її має кожний християнин у боротьбі з ворогами за своє спасення, тією зброєю є святий хрест. І якраз цієї неділі хрест виступає перед нами як знамено сили, знамено спасення та знамено перемоги.

В Хрестопоклінну неділю, третю неділю Великого посту, святкуємо почитання чесного й животворного хреста з наступної причини:

40-денним постом якось і ми розпинаємося, занапащені пристрастями стаємося огірчені, і знеможені, то ставиться перед нами чесний і животворний хрест, щоб він нас відсвіжив, покріпив, пригадав нам страсті Господа нашого Ісуса Христа та нас потішив... Подібно, як ті, що, відбуваючи довгу й тяжку дорогу, чуються змучені, і коли знайдуть дерево багате в тінисте листя, трохи там відпочивають і, наче відмолодившись, ідуть у дальшу путь, так і сьогодні, в часі посту й посеред прикрої дороги й подвигу, святі Отці посадили життєдайний хрест, щоб дав нам відпочинок і прохолоду та щоб нас, утомлених, зробив мужніми й легкими до дальшого труду... Або, коли надходить цар, то найперше несуть перед ним його знамена й берло, а відтак він сам приходить, тішиться і радіє, а з ним радіють його піддані, так і Господь наш Ісус Христос, який бажає показати нам свою перемогу над смертю і славне явління у дні Воскресення, посилає наперед своє берло, царське знамено — животворний хрест, що наповнює нас радістю і прохолодою та приготовляє нас, скільки це можливо, прийняти і самого Царя та славити світлого Переможця... Тому що хрест зветься деревом життя і є тим деревом, що було посаджене серед едемського раю. Святі Отці посадили хресне дерево посеред 40-ці, пригадуючи нам і про лакімство Адама, і про його зцілення цим деревом, бо, живлячись ним, уже більше не вмираємо, але ще дужче оживляємося... ".

Святий Іоан Золотоустий в ці дні, наче разом з нами, вигукує:

«Споглядаючи видовище Хреста, хай торжествує хор ангелів, а рід людський нехай поклоняється! Божественна влада Хреста вивищується – полчища бісів нехай зі страхом втікають! О, Божественний Хресте, ангелів невимовне споглядання, а смертних похвала та перемога! Наче з живим я хочу розмовляти з тобою, причинником радості та непереможною зброєю нашого спасіння.

Тобою, Чесний Хресте, відкриваються замкнені двері раю, тобою руйнується влада смерті, тобою пекло позбавляється здобичі, тобто мертві сподобляються життя, тобою розбійник в раю веселиться, тобою з’єднується небесне із земним, тобою здійснюється пізнання істини, тобою дарується хрещення для відродження, тобою люди отримують відпущення гріхів, тобою Дар Святого Духа стверджується, увінчані тобою храми називаються домами Божими, тобою ми сподобляємося Тіла і Крові Христових, тобою ми здобуваємо право бути синами Божими і наслідниками Царства Небесного, тобою свята та торжества наші сяють та променяться. Ніяке красномовство не в стані висловити все те, що Бог дарував через тебе людському родові.

Тому знаючи та пам’ятаючи все це, з чистим серцем приступімо, щоб чистими устами поцілувати Чесний і Животворчий Хрест, на якому був вознесений Христос Бог наш, на якому розпростер Він Свої, пробиті цвяхами руки, на якому списом прокололи христовбивці Його божественні ребра, на якому напоїли Його оцтом, змішаним з жовчю, а ті, проходили поблизу, знущалися над Ним та, киваючи головами, глузували: ов-ва, інших спасав, а Себе не може спасти (Мк. 16.29-31). Якщо Він Син Божий, нехай тепер зійде з Хреста, і ми увіруємо в Нього (Мф. 27.42)».

Ми ж будемо з вірою поклонятися животворчим страстям Христовим, Його гробу, Його триденному з мертвих воскресінню, щоб разом з Ним всі ми воскресли і прославились. До цього якраз і закликає нас Всесвятий Хрест, якого ми сьогодні вшановуємо.

Святий Іоан Золотоустий (уривок зі слова про Чесний Хрест).

 

Неділя про блудного сина

 

 

 

 

03.03.2012 – Неділя про блудного сина.

 

Притча про блудного сина — одна з найвідоміших притч Ісуса Христа. Сюжет цієї приповісті, на думку багатьох вчених та богословів, у символічній формі ілюструє взаємовідносини між людиною та Богом. Блудний син спочатку відходить, а потім повертається до батька, ніби людина повертається до свого небесного Отця Бога.

І Він оповів: У чоловіка одного було два сини. І молодший із них сказав батькові: Дай мені, батьку, належну частину маєтку! І той поділив поміж ними маєток. А по небагатьох днях зібрав син молодший усе, та й подавсь до далекого краю і розтратив маєток свій там, живучи марнотратно. А як він усе прожив, настав голод великий у тім краї, і він став бідувати. І пішов він тоді, і пристав до одного з мешканців тієї землі, а той вислав його на поля свої пасти свиней. І бажав він наповнити шлунка свого хоч стручками, що їли їх свині, та ніхто не давав їх йому.

Тоді він спам’ятався й сказав: Скільки в батька мого наймитів мають хліба аж надмір, а я отут з голоду гину! Устану і піду я до батька свого, та й скажу йому: Прогрішився я, отче, против неба та супроти тебе… Недостойний я вже зватись сином твоїм; прийми ж мене, як одного з своїх наймитів… І, вставши, пішов він до батька свого. А коли він далеко ще був, його батько вгледів його і переповнився жалем: і побіг він, і кинувсь на шию йому, і зачав цілувати його! І озвався до нього той син: Прогрішився я, отче, проти неба та супроти тебе і недостойний вже зватися сином твоїм… А батько рабам своїм каже: Принесіть негайно одежу найкращу і його зодягніть, і персня подайте на руку йому, а сандалі на ноги. Приведіть теля відгодоване та заколіть, будемо їсти й радіти, бо цей син мій був мертвий і ожив, був пропав і знайшовся! І почали веселитись вони.

А син старший його був на полі. І коли він ішов й наближався до дому, почув музики та танці. І покликав одного зо слуг, та й спитав: Що це таке? А той каже йому: То вернувся твій брат, і твій батько звелів заколоти теля відгодоване, бо ж здоровим його він прийняв. І розгнівався той, і ввійти не хотів. Тоді вийшов батько його й став просити його. А той відповів і до батька сказав: Ото, стільки років служу я тобі, і ніколи наказу твого не порушив, ти ж ніколи мені й козеняти не дав, щоб із приятелями своїми потішився я… Коли ж син твій вернувся оцей, що проїв твій маєток із блудницями, ти для нього звелів заколоти теля відгодоване… І сказав він йому: Ти завжди зо мною, дитино, і все моє то твоє! Веселитись та тішитись треба було, бо цей брат твій був мертвий і ожив, був пропав і знайшовся!

 

 

Стрітення

 

 

 

 

15 лютого християни відзначають Стрітення Господа Нашого Ісуса Христа.

 

 

Стрітення відзначають на 40-й день після дня народження Ісуса Христа. Урочисто відзначати його почали з кінця V століття.

Детальніше: Стрітення

Хрещення Богоявлення

 

 

19 січня православні християни святкують Хрещення Господнє. Це свято є третім і завершальним великим святомріздвяно-новорічного циклу.

У народі це свято називають Йорда́на та Водохреща.

Це свято збігається з Богоявленням, однак їх слід розрізняти. Із Хрещенням Господнім пов'язують хрещенняІсуса Христа на річці Йордані. Коли Ісус Христос досяг 30-річного віку і прийняв хрещення в річці Йордан, відкрились небеса і Дух Святий у вигляді голуба зійшов на Нього та почувся голос: «Це Син Мій Улюблений, що Його Я вподобав! У той час Святий Дух в образі голуба зійшов на нього.

В цей день, за християнським вченням, з'явився Бог у трьох іпостасях: Бог Отець — в голосі, Син Божий — у плоті, Дух Святий — у вигляді голуба. На згадку цієї події також 19 січня відзначається свято Богоявлення.

Вважається, що на Водохреща, з опівночі до опівночі, вода наб

Яндекс.Метрика