narrow default width wide

Breadcrumbs

10 серпня 2014 р.Б. Неділя 9-та після П’ятидесятниці.

 

 

Апп. вiд 70-ох: Прохора, Никанора, Тимона i Пармена дияконiв (І). Свт. Питирима, єп. Тамбовського (1698). Прп. Мойсея, чудотворця Печерського, у Дальнiх печерах (ХІІІ – ХІV). Мчч. Юлiана (І), Євстафiя (бл. 316) та Акакiя (бл. 321).

Смоленської iкони Божої Матерi «Одигiтрiя» («Провiдниця», принесена з Царгорода у 1046 роцi). Гребневської (1380), Костромської (1672) i Серафимо-Дивеївської («Розчулення», 1885) iкон Божої Матерi. Шанованi списки Смоленської iкони Божої Матерi: Устюженська (1290), Видропуська (ХV), Воронiвська (1524), Христофорiвська (ХVІ), Супрасльська (ХVІ), Юзька (1615).

 

 

Преподобний Мойсей ніс подвиг чернецтва в Печерському монастирі наприкінці ХIIІ — на початку XIV ст. Невідомо де і коли він народився, з якої сім’ї. Бажаючи себе повністю посвятити Богу і стати чистим перед Його судом, умертвляв своє тіло й очищав душу молитвою і постом. Крім того, він власними руками виготовив залізний пояс і хрест і носив їх на тілі. За великі чернечі подвиги одержав від Господа дар чудотворця. Упокоївся в монастирі. Його нетлінні мощі знаходяться в Дальніх печерах. В акафісті всім Печерським преподобним про нього сказано: «Радуйся, Мойсеє, бо молитвами, постом і веригами пристрасті умертвив ти».

 

Преподобний отче Мойсею, моли Бога за нас.

 

03.08.2014 р.Б. Неділя 8-ма після П’ятидесятниці.

 

 

Прор. Єзекиїля (VІ ст. до Р. Хр.). Прпп. Симеона, Христа ради юродивого, та Іоана, спiвпосника його (бл. 590). Прпп. Онуфрiя Мовчазного i Онисима, затворника, Печерських, у Ближнiх печерах (ХІІ – ХІІІ).

 

29 травня 2014 р.Б. Вознесіння Господнє.

 

 

Вознесіння Господнє належить до празників, котрі не мають певного числа, але співпадають із однойменним днем, яким неодмінно має бути четвер шостого тижня по Світлій неділі.

У Євангеліях від Марка й Луки містяться лиш короткі відомості про цю велику подію, якою завершується земне життя Ісуса Христа. Про це описано в Діях Святих Апостолів. Зустрівшись із апостолами, Ісус Христос звелів, щоб вони не відходили з Єрусалима, а чекали обітниці Отчої. Іван бо водою хрестив, — ви ж охрещені будете Духом Святим через кілька днів. Апостоли хотіли довідатись, коли це має статися? Він же відповідав їм: «То не ваша справа знати час та добу, що Отець поклав у владі Своїй. Та ви приймете силу, як Дух Святий злине на вас, і моїми ви свідками будете в Єрусалимі і в усій Юдеї та в Самарії, та аж до останнього краю землі. І, прорікши оце, як дивились вони, він угору возноситись став, а хмара забрала Його з-перед їхніх очей...»

І якщо протягом минулих сорока днів ми віталися словами «Христос Воскрес», то віднині таке вітання вже не вживають аж до наступного року, «бо в храмах ховають плащаницю».

Після свого воскресіння Господь не перебував уже із учнями, а лише являвся їм у різний час, відкриваючись в абсолютно живому, воскреслому тілі. Він розмовляв з апостолами та повчав їх, тобто поводився, як звичайна жива людина, тому після вознесіння Спасителя апостоли розгубилися. Але з’явилися ангели, які повідомили їх, що Ісус, який тільки-но вознісся, таким же чином знову повернеться на землю. Так було виголошено пророцтво про друге пришестя Христа. За християнським вченням, свято Вознесіння символізує перемогу обожненої людської природи, її причетність до таїни Трійці.

 

Тропар: Вознісся Ти у славі, Христе Боже наш, радість сотворивши ученикам обітуванням Святого Духа, утвердивши їх благословенням, бо Ти єси Син Божий, ізбавитель світу.

 

Кондак: Сповнивши промисел щодо нас і те, що на землі, з’єднавши з небесним, вознісся Ти у славі, Христе Боже наш, ніяк не відлучаючись, але невідступно перебуваючи, Ти кличеш до тих, що люблять Тебе: Я з вами і ніхто проти вас.

 

Господи Ісусе Христе, Сину Божий, помилуй нас.

 

18 квітня 2014 р.Б. Велика п’ятниця. Спомин святих спасительних Страстей Господа нашого Ісуса Христа.

 

 

"Благообразний Йосиф, з древа знявши пречистеє тіло Твоє, плащаницею чистою обвив і ароматами, в гробі новім, покривши, положив".

 

Тропар Великої п'ятниці

 

Богослуження Великої п'ятниці характеризуються зворушливими напівами і глибокими змістом. Їх тема це хресні муки і смерть Господа нашого Ісуса Христа.

"Днесь висить на дереві, Той, що на водах землю повісив. Вінцем з терня вінчається Цар ангелів. У ложну багряницю одягається Той, що небо одягає хмарами. Дістає поличник Той, що в Йордані висвободив Адама. Цвяхами пригвозджений Жених церкви. Копієм проколений Син Діви. Поклоняємось страстям Твоїм, Христе, поклоняємося страстям Твоїм, Христе, поклоняємося страстям Твоїм, Христе, покажи нам і славне Твоє воскресення".

В осередку величних відправ і зворушливих обрядів Великої п'ятниці стоїть Свята Плащаниця. Ця свята ікона Христа в гробі стала складовою частиною обрядів вечірні Великої п'ятниці й утрені Великої суботи. Під час тих відправ ми особливо прилюдно вшановуємо святу плащаницю, бо на ній кривавими літерами виписана історія спасення людського роду. Свята плащаниця говорить нам і про строгу Божу справедливість і про безконечну Божу любов і безмежне милосердя до нас, грішних.

Господи Ісусе Христе, Сину Божий, молитвами Пречистої Твоєї Матері і всіх святих помилуй нас.

17 квітня 2014 р.Б. Великий четвер. Спомин Тайної вечері.

 

Вели́кий четве́р (Страстний четвер, Чистий четвер) є нагадуванням людству про Таємну вечерю, на якій Ісус закликав усіх своїх учнів до прояву братської любові і смиренності по відношенню один до одного та встановлення таінства Євхаристії. На знак цього він омив апостолам ноги і провів обряд Святого Причастя.

У Великий четвер у церкві обов'язково правлять службу, під час якої розповідають про земні страждання Ісуса. У цей день люди починають готуватися до самої Пасхи. Ця підготовка полягає не тільки в приготуванні страв для святкування Великодня (пасок, фарбованих яєць і т.д). Головне, що треба зробити кожній віруючій людині, ­– посповідатися і причаститися, щоб очистити не тільки будинок, але і душу свою.

Господи Ісусе Христе, Сину Божий, молитвами Пречистої Твоєї Матері і всіх святих помилуй нас.

Яндекс.Метрика